söndag, september 09, 2012

Tur att det växer ut igen!

Någon kanske minns att jag fick en konstant snoddfrilla efter att Astrid varit i magen, tack vare alla hormoner? Den har märkts av mindre och mindre, antagligen eftersom att längderna på håret tyngt ner. Nu däremot, när det inte finns kvar några tunga längder, så ser det för taskigt ut. Och jag undrar hur jag i hela fridens namn kunde vara så dum att jag inte tog med det i beräkningarna när jag bestämde mig för att kapa frillan.

Helt plötsligt så är jag nu fast i plattångens och produkternas våld för att få till en vettig frisyr, raka motsatsen till vad jag hade tänkt. Och att ha det uppsatt, det ser inte heller riktigt klokt ut.

Men, om jag tappar lika mycket hår efter den här graviditeten som jag gjorde efter den förra, så är jag ändå snart igen på den där roliga gränsen till flintskallighet. Man måste se det från den ljusa sidan..

/Inte alls bitter


5 kommentarer:

  1. Jag känner med dig. Självfall är inte alls roligt och du som har sluppit det så länge måste vara mer frustrerad...

    Hoppas att du vänjer dig, annars kan du ju alltid kapa ovanför "vågen".
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är finare lite kortare! Ser mer ordnat ut, på nåt sätt. Det handlar ju också om att man ska vänja sig vid och lära sig hur man ska hantera det nyklippta håret för att det ska bli snyggt! Jag tror du kommer vänja dig och känna dig mer nöjd om någon vecka! Och en hästsvans är snyggast lite kortare - och välklippt (!!), tycker jag!

    Mungipa upp!! : D

    SvaraRadera
  3. Men så tokigt det blir! Synd att det vecket dök upp som gubben i lådan igen efter du klippte dig så tjusigt!

    Måste också närma mig saxen, lugg har jag suktat efter länge - var flera år sedan sist. Men de där att få tid att sätta sig i en frisörstol går inte alls lika bra... hm!!

    Hoppas C lyckas dra ner en älg, det vore grejer det!

    SvaraRadera
  4. Anonym18:04

    Vad ska ni ha för vagn sen till era två små? :)

    SvaraRadera
  5. Anonym: Vi har köpt en Baby Jogger City Select:

    http://hannovsky.blogspot.se/2012/07/baby-jogger-city-select-singellage.html

    http://hannovsky.blogspot.se/2012/06/baby-jogger-city-select.html

    http://babyjogger.se/cityselect.aspx

    SvaraRadera