måndag, mars 05, 2012

2 saker som gör mig arg varje dag

Folk som röker i folksamlingar och på opassande offentliga platser, t.ex framför entréer och i busskurer. Förkorta era liv och stink cancerpinne för all del, men låt oss andra slippa. Sjukt respektlöst, är det svårt att förstå att det finns andra människor runt omkring som inte gillar cigarettrök eller rent utav är allergiska?

Hundägare som inte plockar upp efter sina hundar när de bajsat på trottoarer/gångstigar. Gul snö kan jag leva med, pinka måste man ju få göra, men stinkande bajskorvar kan jag vara utan. Undrar just hur det skulle låta om jag satte mig och bajsade mitt på en trottoar och sedan gick därifrån? Kanske jag borde prova och sätta igång en liten debatt i lokaltidningarna? Det skulle vara något!

6 kommentarer:

  1. Håller hel med om bägge två!

    SvaraRadera
  2. För att inre tala om dom som drar sista blosset precis innan dom kliver på bussen, dom andas ju ut skiten INNE i bussen.

    Jag ogillar också bajskorvar... Och hundägare som tycker det är helt OK att låta hundarna pinka på postlådor och infarter.

    MORR!

    SvaraRadera
  3. Det där kan jag också skriva under på. Jag är ju som en luren skata ibland så jag brukar säga till rökarna, framför allt om Cornelia är med

    SvaraRadera
  4. Haha, ja, gör det! :)

    Jag har faktiskt lite ångest över det, det handlar nog om veckor nu till jag inte kommer kunna ta upp ilse's bajs..:/
    Tur man går mycket i skogen, där jag tycker det är ok att inte ta upp.(Om det inte är på stigen såklart!)

    Synd att inte hästägare inte fattar att det inte är speciellt kul med 10 kg hästskit mitt på stigen. Borde ha en sån där påse som man har på elefanterna i Thailand. :)

    SvaraRadera
  5. JAA, jag håller helt med! Jag blir så arg så jag kokar inombords!! Brukar säga åt folk som röker utanför gallerian..idioter. Och för att inte tala om utanför sjukhuset!

    SvaraRadera
  6. Håller med till 110%!

    Jag är själv helt nitisk att plocka upp efter Loppan när vi är ute, om det nu inte är i skogen/ute i höggräset/krondiket etc... Finns inget värre än de som under vintern bara sparkar över lite snö över poopet och tror att det ska försvinna på nåt magiskt sätt. Närå, det tinar fram till våren och luktar päääääk! :S

    SvaraRadera