torsdag, mars 29, 2012

Det är mycket djur här hemma just nu.

Igår hade pappan lärt Astrid hur ormen låter. "-SSSSSSS" väser hon.

Imorse mosade jag en spindel med ett hushållspapper. Slängde den sedan i komposten, rätt eller fel? Kommer sopgubbarna att knacka på min dörr nu?

Utanför fönstret så hoppar två svarta fåglar runt. "-HANNA, kom och kolla, EN SVART FÅGEL!" hojtade Darlingen. Jag såg en till och gissade på koltrast, Darlingen avslöjade att hans gissning var gök. Nu är inte jag någon fågelexpert, men tror inte det va!

9 kommentarer:

  1. Anna (pobr..)08:40

    Haha! Wow, en svart fågel! Fnitter! Och spindelkött åker helt riktigt i komposten.

    Du, har du facebook eller nåt. Jag har lagt ner bloggeriet, går inte pga vissa omständigheter men kan iaf dela lite av livet via fejjan. :)

    SvaraRadera
  2. Om den svarta fågeln hade gul näbb så är jag på din sida och säger koltrast.

    SvaraRadera
  3. Koltrastar är svarta med orange näbb, gökar är väl mer brungrå tror jag.. Fast i ungefär samma storlek :)

    HAhaha, det hade varit lite roligt OM sopgubbarna kom och knackade på dörren. Man ska väl ta sitt jobb på allvar? Va? Eller? Är man sopgubbe så måste man ju gå igenom folks komposter. Tycker jag i alla fall ;)

    SvaraRadera
  4. Hon blir alltså inte en unge som säger "vovve" till alla djur på fyra ben! ;)

    SvaraRadera
  5. Sv: Du måste se Född 2010. I serien får man följa 9 bebisar som föds 2010 och deras familjer. Man fick se två födslar i första avsnittet, så mysigt! Se det :-)

    SvaraRadera
  6. jajjemen! rhodos fr kallax! :D mythos beach tror jag det hette

    SvaraRadera
  7. Anna: Förstod att du lagt ner bloggandet! Japp, finns på facebook som Hanna Larsson, kanske inte lättast att hitta ;) Har en bild på mig och Massen som profilbild iaf :)

    SvaraRadera
  8. Anna (pobr..)23:27

    Du är funnen.. jag har en kråka på bilden. :)

    SvaraRadera
  9. Anna: Åh, jag ska logga in på facebook NU! :)

    SvaraRadera