söndag, mars 25, 2012

Vanans makt

Vi har precis kommit in efter promenad och utelek, vilket innebär att jag nu promenerat varje dag i fem veckor. Första tiden var det tungt att kliva upp tidigare än vanligt på morgonen för att hinna med morgonpromenad innan jobb, men nu går det av bara farten. De dagar jag är hemma med Astrid så går vi inte direkt på morgonen utan senare, och när vi är lediga tillsammans brukar det bli förmiddagspromenad.

Jag känner mig mycket piggare och starkare i kroppen, att gå från sporadisk motion till vardaglig gör stor skillnad. Nu när våren dessutom är här så känns det lättare att ta sig ut, och 40 minuters frisk luft kombinerat med morgonljuset gör så gott.

Ut och njut, efter de två första veckorna lovar jag att det känns lättare att ta sig ut, och kroppen längtar riktigt efter frisk luft och att få röra på sig.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, bara man tar sig ut så blir det ett måste sen, ett underbart uppfriskande måste. Jag längtar efter sommaren och barnvagnspromenad i rask takt runt sjön här utanför oss :-)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt!

    Jag har ju börjat cykla till jobbet, och hoppas på samma effekt av den dagliga motionen. Räknat fram och tillbaka blir det ca 40-50 minuters cyklande varje dag, och det känns ju rätt bra.

    SvaraRadera
  3. Fördelen med att ha hund.. man kommer ut! Bästa hälsoinvesteringen! :)

    SvaraRadera