fredag, mars 30, 2012

Sicken morgon!

Det är inte alla dagar man har hunnit med morgonmys framför Bolibompa, bakat punschrullar, ätit frukost, städat hemmet och bäddat rent i sängarna innan klockan hunnit slå 9. Effektiva familjen, eller har det kanske att göra med att den lilla tyckte att det var morgon halv 6 och prompt skulle ha hela familjen samlad?

Nåväl, nu ska jag strax iväg till jobbet och Massen med tillhörande pappa ska på utedag med öppna förskolan. Ikväll ska vi bowla och äta middag med Darlingens jobb för att avtacka en av hans arbetskamrater som gick i pension igår, efter 50 år på samma företag. Där snackar vi om en plikttrogen man! Massen ska vara med farbror Kocko.


Bajskorvar?


Lite choklad har ingen dött av..


Sista marsipanen fick bli en ros att dekorera fredagsfikat med. Idag är det jag som bakat, chokladtryffeltårta!

7 kommentarer:

  1. Effektiva ni är då ;)

    SvaraRadera
  2. Anonym11:15

    Det ser så roligt ut att baka dammsugare, jag älskar ju att baka, fast tycker inte om dammsugare. Och man vill ju baka något gott som man äter ;-) Ha en bra fredag :-)!

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att det var från mig :-)

    SvaraRadera
  4. Cicci11:18

    Hur hinner du med att vara så hurtig? Jag är imponerad!! Kan du inte skicka lite av din energi till mig :-)

    SvaraRadera
  5. Hjälp vilken energi du har, kan du dela med dig lite av den?!

    Kan nog gissa att det bli veckans godaste fika idag på jobbet!

    Du får sopa banan med C:s jobbarkompisar ikväll.

    SvaraRadera
  6. Du är effektiviteten personifierad. Och mums!

    SvaraRadera
  7. Cicci: Haha, jag skickar lite energi! :)

    SvaraRadera