måndag, mars 12, 2012

Sjukstuga

Igår när vi var hos Isa, Samme och Marie så kändes Astrid varm och var gnällig, tog tempen på henne som visade 39.2, inte konstigt att man är gnällig då. Idag har febern gått ner nästan helt, men hon är fortfarande hängig och inte alls lik sig själv. Vi har därför en lugn mysdag i soffan hon och jag, planerna att åka till Sandra och pojkarna fick lov att skjutas upp.

Just nu sover hon, och jag passar på att vila öronen från barntv. Nu låter jag som en gammal surtant, men barnprogrammen måste ha varit bättre förr. Oftast så ser vi på Bolibompa en stund på morgonen och en stund på kvällen, och de programmen tycker jag är bra, men de som går nu på dagtid är ju hemska.


9 kommentarer:

  1. Krya på dig Masse!

    (Och ja, dagtid är det ingen hit, förutom Pingu som går runt 10.30)

    SvaraRadera
  2. Stackars liten, feber tar på krafterna! Hoppas det var en snabbsjuka!

    Jag brukar svara "hemma" hos mig men nu svarar jag här istället. Vi lägger betoningen på R:et!

    SvaraRadera
  3. Åh, skruttan! Hoppas ni snart blir friska!

    (Jag har ändrat lite i mina inställningar på bloglovin nu, hoppas det fungerar bättre!!)

    SvaraRadera
  4. Lilla gumman, så jobbigt att vara sjuk. Hoppas att du kryar på dig fort. Cornelia hälsar puss och kram.

    Hur ser ditt schema ut framöver, vi måste få till en träff!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att hon kryar på sig!

    SvaraRadera
  6. Anna (pobr..)20:27

    Krya på sig! Vi har varit jättesjuka också, hööög feber i över en vecka! T.o.m jag! Jag är verkligen aldrig sjuk så jag märker det! Helt skadat, hostade så att jag inte fick luft och tror jag fick i mig en yoggi på hela veckan. Uh!

    SvaraRadera
  7. Stackars liten, hoppas det går över fort!

    Håller med om barntv, vi kikar också lite på morgonen och någon kvart där vid 18!

    SvaraRadera
  8. Krya på dig Astrid!

    SvaraRadera
  9. Anna: Huga för att vara sjuka samtidigt! Jag tycker det räcker gott och väl att vara en sjuk i familjen åt gången :) Hoppas att ni är pigga och helt återställda nu! Massen är idag pigg som en lärka, tror att det var tandtrubbel som ställde till det med feber.

    SvaraRadera