tisdag, mars 20, 2012

Magnum Mini Double!

Jag insåg igår att jag faktiskt har egna ben och körkort, så jag tog silvriga faran till Ica Kvantum. Hade med mig bankdosan i fickan för att säkert få med mig rätt batteri hem, och rätt blev det. Fixade ett nytt bankid och lyckades komma in på min skatteuträkning, där jag fick ett glatt besked. Tack mig själv för att jag betalat in ett överflöd i skattepengar, det känns så kul att få tillbaka litegrann istället för att betala in ännu mer.

Sen så hade jag spanat in att två av mina favoritglassar kommit i nytt format, det enda jag kunnat anmärka på dem tidigare är att de varit för stora, så hur perfekt är det inte att de kommit i miniformat? De fanns inte på "vårat" Ica, så det var enbart i glassjakt jag åkte in till Kvantum i stan. Jag köpte hem två förpackningar, men har en känsla av att det ändå snart kommer få bli en ny vända till glassdisken.

Jag ger er (trumvirvel):

MAGNUM MINI DOUBLE CARAMEL/DOUBLE CHOCOLATE!

Bild från GB

5 kommentarer:

  1. Mmm va gott! Jag är också en sån som skulle kunna åka på glassjakt. Det där lät ju hur gott som helst. Det var inte så jätteroliga nyheter på styckglassarna i år tyckte jag :/ Fast det finns ju många goda sedan innan :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att du hittade din glass.
    Vi skulle också få igen pengar på skatten, var rädd att jag skulle få restskatt.

    SvaraRadera
  3. Mmm så gott med glass!

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja men jag tror att man får Liberos på bb här nu, man fick det inte när Alice föddes men jag tror man får det nu. Hoppas :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis till tillbakaskatten!

    Jag får också tillbaka, vilket känns väldigt välkommet inför att vi har en del utgifter framför oss.

    Att jag sedan blev så arg för att jag inte kunde logga in med min e-legitiamation (mac är ju ett problem ibland) så att jag råkade väcka barnet med mitt gnällande är en helt annan sak...

    SvaraRadera