onsdag, mars 07, 2012

Det regnar goda nyheter

Astrid har tre extramostrar, och de har alla tre serverat fantastiskt goda nyheter den senaste tiden.

Sandra har en liten smula i magen, som är beräknad att kika ut samma månad som vår lilla Åtta. Så häftigt, vi ska få dela preggotillståndet och bebistiden tillsammans igen! Astrid, Filip och Hugo ska få sällskap av två småsyskon, vår gemensamma skara växer från tre till fem. Underbart!

Sandra kommer i april upp och förgyller våra dagar tors-sön, jag har redan beställt sol för sköna promenader och stunder ute på altanen. Jösses vad jag älskar att ha dig nära, längtar redan!

Frun, aka Lisa, som snart (efter vårterminen) lämnar Umeå för att plugga vidare på Sunderby Sjukhus (som ligger 10 minuter från oss) ska i maj tjuvstarta lite och vara där i en vecka. Och hon ska bo hos oss! Vardagsliv precis som jag vill ha det, ska vi promenera varje morgon och baka chokladbollar varje kväll? Att få ha någon nära igen efter att ha varit alldeles för långt ifrån varandra, det känns riktigt jäkla lyxigt!

Sen har det trillat in ett underbart bebisbesked under helgen också, så glad jag är över att få dela preggotiden med ännu en av mina äldsta vänner. Det regnar goda nyheter som sagt!

5 kommentarer:

  1. Lisa10:38

    Det låter som en underbar plan med både promenader och chokladbollar! Eller förresten, direkt ur skålen va?? :) Blir så kul!! Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med masa roliga nyheter!! :)

    Han ska skolas in den 19 mars :) Ja 92an var lång i armarna på Joel, men annars satt den fint!

    Jo jag känner så med, behöver få sova en hel natt snart känner jag! Kan ju alltid testa, men tror inte det kommer funka :/

    SvaraRadera
  3. SV: Hahaha, bajs ÄR intressant att diskutera. :)
    Och ännu intressantare kan jag tänka mig att det blir när bebisarna kommit. :p
    SKÖNT att era hästägare sköter sig, det gör dom INTE här.

    KUL med massa skojsiga nyheter också. Delad glädje är ju dubbel glädje!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Lisa: Direkt ur skålen! ;) KRAM

    SvaraRadera