måndag, mars 12, 2012

Inget snöras i huvudet, tack

Darlingen har skottat upp så fint på vår altan, och gjort bänkar i snön runt omkring så vi ska kunna sitta där ute och njuta av våren. Solen kommer dit kring 12-13, och försvinner inte förrän den går ner bakom husen på andra sidan kvarteret.

Det är en hel del snö kvar på hustaket, och jag som livrädd för att få snöraset i huvudet vägrar att sitta på altanen förrän all snö kommit ner. Vanligtvis så brukar det inte rasa, då vi har tegelpannor på taket, utan snön brukar smälta bort. Men då jag hissade ner persiennerna i sovrummet igårkväll (som ligger åt samma håll som altanen) så såg jag vilket överhäng det blivit under helgen och bestämde mig absolut för att inte sätta varken min eller Masses fot på altanen innan taket är snöfritt.





5 kommentarer:

  1. Ja håll er undan altanen. Själv väntar jag ivrigt på att snön ska komma ner från taket till förstubron på vår gamla del- första vårtecknet. Då åker påskliljorna fram på bordet! :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad snö ni har kvar! Här har vi haft 15 grader varmt idag och suttit i t-shirt i solen =)
    Hoppas Astrid är piggare nu!

    SvaraRadera
  3. Anonym22:36

    Nä gå inte ut förren de e nere. Vårt har rasat å nu har vi typ ett ton packad snö på altanen. Bara till att gräva ut altanen i helgen!/grannen

    SvaraRadera
  4. Grannen: Lycka till med skottandet! Det är ju så vansinnigt roligt..INTE! :)

    SvaraRadera