måndag, mars 19, 2012

Bake My Day

Jag älskar mattidningarna från Ica och Coop som kommer i brevlådan då och då (tantvarning?), och igår satte jag mig i soffan med Ica's senaste nummer av Buffé. Ni kan tro att jag blev alldeles till mig när jag hittade två uppslag med allergivänliga bakverk!

Bägge tidningarna är bra på att berätta vad som är allergivänligt eller inte, och ge förslag på hur man kan få en rätt/ett bakverk t.ex. glutenfritt, men det här var något utöver det vanliga.

Det är Mattias Kristiansson som driver bloggen Bake My Day som gjort tre recept jag dregglar över. Nu måste jag bara komma på en anledning till att göra en tårta..

Bild från Bake My Day

2 kommentarer:

  1. Jag hade namnsdag den 24/1 så du kan baka en lite försenad tårta till mig och ta med till jobbet ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också dom bladen, tycker alltid man hittar bra recept där i :) Älskade den där tårtan, tyckte det var så fint med marsipanbladen på!

    Förresten, jag kan inte kommentera på din blogg direkt från bloglovin', alltså när man kommer in på bloggen den vägen. Utan jag måste alltid skriva in webbplatsadressen på din blogg och kommentera den vägen.

    SvaraRadera