torsdag, mars 08, 2012

Inbyggda väckarklockan

Tiden I.A (Innan Astrid) så vaknade jag alltid klockan 07, oavsett vilken tid jag somnat kvällen innan. När hon kom så förändrades sovvanorna rätt radikalt, och min inbyggda väckarklocka gick sönder. Jag kunde då somna om och ligga kvar i sängen till klockan 10 efter en gormig natt.

Men nu, när jag återfått min ostörda, goda nattsömn så har väckarklockan börjat fungera igen, skillnaden är att jag vaknar någon gång mellan 06-07. Inte så kul när man har chans till sovmorgon, men väldigt skönt dagar som idag, när jag glömt att ställa alarmet på mobilen men ändå vaknade 05:57 och kunde gå ut på morgonpromenad.

En riktig liten pensionär är jag!

6 kommentarer:

  1. Therese09:37

    Jag önskar jag var morgonpigg. Tänk vad mycket man skulle fått gjort.

    SvaraRadera
  2. Tycker att det låter så himla skönt att vara morgonpigg. Själv får jag verkligen tvinga upp mig...

    SvaraRadera
  3. Sv: jag dömer fotboll.

    SvaraRadera
  4. Therese: Det är väldigt skönt och praktiskt på morgonen, men lite mindre praktiskt när man slocknar framför Bolibompa klockan 18 ;)

    SvaraRadera
  5. Therese13:27

    He he, det förstås. Jag är en nattuggla, så jag får ju lite gjort på kvällen. Men det är så lätt att fastna framför tvn då!

    SvaraRadera
  6. Therese: På kvällarna får jag verkligen INGENTING gjort, vi är nog väldigt tvärtemot varandra :)

    SvaraRadera