tisdag, mars 13, 2012

Vecka 13 (12+0)

Idag går vi in i andra trimestern (en graviditet delas in i tre delar), och jag mår nu mycket bättre än tidigare. Nu väntar och längtar jag efter livstecken inifrån magen, för även om det där överjävliga illamåendet inte är roligt så ser jag det som ett kvitto på att något händer i kroppen. Så lite vattenbalett och kickboxning skulle uppskattas älskade lilla vän. Kände några rörelser och pirr i lördags när jag låg och halvsov i soffan, kan lova att jag blev klarvaken på en gång, men skulle tro att det var rent önsketänkande eller en fis på rymmen.

Med Astrid kände jag rörelser i vecka 16, så om tre veckor sisådär kanske. Jag väntar och längtar, jösses vad jag saknat magen!


Och jösses vad svårt det är att
fota magbilder på egen hand..

11 kommentarer:

  1. En middag ihop tycker jag låter som en riktigt trevlig idé.
    Skulle ni vilja komma hit och äta eller ska vi komma till er?

    Fina magen, snart kommer du att känna de underbara rörelserna!

    SvaraRadera
  2. Sägs det inte att man känner rörelser tidigare andra gången?

    Jag har sagt det, och jag säger det igen - fina magen!

    Och samma sak om att det går himla snabbt, tycker att det var nyss du var gravid med Astrid...

    SvaraRadera
  3. Den där magen växer på fint ser jag och ja, va underbart det är att bära på ett liv, jag kände också att jag hade saknat det!

    Sv: Ja imorgon hämtar vi en Scooter S, jippie! :-)

    SvaraRadera
  4. Skönt att illamåendet verkar vara borta.

    SvaraRadera
  5. Grattis till bebis nr 2 =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling - perfekt för dig som har barn =)

    SvaraRadera
  6. Jag kände Astrid tidigt, runt vecka 13 tror jag det var, så visst kan det ha varit bebisen du kände. Fast jag trodde inte heller att det var fosterrörelser först.

    Sv: Skönt att du är lättflörtad, jag är så dålig på fjäska ;)

    SvaraRadera
  7. Fina bulan! Åh, jag är så avis, jag saknar magen GRYMT mycket!!

    Så fort det går för er, tycker tiden rinner iväg för alla preggosar :-)

    SvaraRadera
  8. Du är väl jätteduktig på att fota magbilder!
    Och jösses vilken fin mage du har!!
    Jag som är lite (eller ganska mycket) plufsigare än du såg bara tjock ut i v 12. Eller det syntes inte alls på mig förresten.

    Njuuuut nu

    SvaraRadera
  9. Vad fin du är!!!!

    SvaraRadera
  10. ÅH wow, ska du ha bebis?
    GRATTIS!!!

    SvaraRadera