fredag, mars 02, 2012

En dag i solen

En solig dag i Paglas pulkabacke och i en grillgrop bredvid har vi haft tillsammans med familjen Selström/Isaksson, Andreas lillebror och Jennys systerdotter.

Det blev pulkatävling för farsorna, där kobran tog hem segern som vassaste pulka, och lite lugnare åkning för de mindre i sällskapet och oss gravida morsor. Och ätit har vi, jösses så vi ätit. Hamburgare, ljuvligt eldad korv, bullar, godis, varm choklad, ostmackor, bananer och kakor har slunkit ner, men som vi motionerat så var det välbehövligt.



Nu är pappan och barnet iväg på Ica för att fixa lite gott till ikväll. Ingredienser till smoothies har jag beställt, tror det får bli klassikern hallon/blåbär ikväll. Vad har ni andra smoothie-lovers som bas? Jag brukar köra på naturell yoghurt blandat med mjölk, och havregryn om jag vill ha den mer mättande.

7 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dag.

    Sv:
    De bor bara här den här terminen.

    SvaraRadera
  2. En riktigt härlig dag har det varit idag! Livan har varit överlycklig när hon har sprungit omkring i gräset och sparkat boll! Kanske inte riktigt aktuellt för er än ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag ni har haft :)
    Glass fungerar väl alltid i smothies ;)

    SvaraRadera
  4. vilken mysig dag, jag längtade verkligen till pagla igår med korvgrillning och nyponsoppa : ).
    jag har min sjudagarsvecka nu...
    sv: ja, en skvätt kallvatten i teet för att det ska gå att dricka är också ett måste! haha.
    jag hade bara frusen mango och blodapelsin och lite vatten så den inte blir så tjock. är inte alls förtjust i vaniljyoghurt eller mjölk och jag tycker att det mättar alldeles nog ändå!
    du får prova dig fram : ).

    SvaraRadera
  5. Åh så mysigt! Här i Stockholm är snön borta. Men sol och fint har vi iaf :-)

    Min smoothie-klassiker består av naturell yoghurt, kesella, lite juice, några mandlar, blåbär,hallon och ev en banan.

    Så bra att ha ett glas färdigt i kylen. Speciellt när lan kommer hem hungrig. Bara ta glaset med till amningsststionen :-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart med vårsolen, man blir lite pånyttfödd nästan :-)

    Jag gör alltid smoothie på Alice yoghurt som är den ekologiska naturella yoghurten från Arla. Den är lite fetare så det blir jättegott. Och så en svätt mjölk! Just nu kör vi mest jordgubb/banansmoothie, det är Alice favorit.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Jag har nästan alltid banan, hallon och natuerell, lite fetare yoghurt.
    Det tycker jag är det godaste, men ibland får det även åka i blåbär eller mango också..

    Tror jag druckit smoothie varje dag sen jag blev sjukskriven i omgång nummer 2 i slutet av januari.
    Sååå gott ju, och mättande.

    Kram kram

    SvaraRadera