torsdag, mars 01, 2012

Inskrivning på MVC

Idag har vi varit på inskrivning hos barnmorskan. Massen fick hänga på, och så mötte pappan upp oss där. Inget märkvärdigt kom vi fram till, det var mest rutinfrågor, allmänt prat kring den här graviditeten, den förra och så lämnade jag lite prover. I slutet av den här månaden ska vi ringa och boka till för rutinultraljud, som ska göras i slutet av april/början av maj, och nästa BM-besök blir efter det.

Efter att ha avklarat det besöket så susade jag och Astrid iväg till Luleå där vi hälsade på Anna, Edvin och lilla Mini, som tycker att mammas mage är så skön och inte vill komma ut riktigt än. Vi är nyfikna på dig din lilla filur! Lunch, bus, surr och fika hann vi med innan de små blev trötta och började protestera.

Nu sover mitt lilla troll gott i sin säng, när hon vaknar blir det promenad. Skönt med lediga mysdagar!

4 kommentarer:

  1. Härligt med inskrivning, ett steg längre på vägen!

    Hur går det för Astrid med att sova i sin nya säng?

    Köpte en växasäng av min syster som ska målas vit och sen funderar vi på om vi ska testa den. Men har inte kommit fram till nåt än, är nog lite bekväm av mig ;-)

    Men samtidigt vill jag fixa till i Cornelias rum som nu ser ut mer som ett förråd än ett barnrum...

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja vi har testat Babyjogger CS men jag tyckte den kändes som ett långt klumpigt tåg :-) Men tack ändå! Jag vet, nackdelen är ju det med att man måste vända framåt, för vi har ju inte vänt Alice framåt förrän nu. Jag resonerar på två sätt, att det kanske är annorlunda när de är två som sitter framåt och liksom "har varann" och dels så tänker jag att det får lösa sig då.. :-) Jag är i alla fall kär i MB duetten, den är som en dröm att köra! Vi blir nog nöjda båda två med våra "kärlekar" :-)

    SvaraRadera
  3. Gud vad spännande! Jag blir så sugen. :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul med inskrivning, det är ju verkligen ett steg på vägen.

    Har ni samma barnmorska som med Astrid?

    SvaraRadera